Pokrewne
- Strona Główna
- Bolesław Niemierko Ksztalcenie szkolne Podręcznik skutecznej dydaktyki
- eBooks.PL.AutoCad.2005. .Podrecznik.Uzytkownika
- Buzan Tony Podrecznik szybkiego czytania
- Tony Buzan Podrecznik szybkiego czytania (2)
- linux podrecznik administratora (PL) (2)
- !!linux podrecznik administratora (PL)
- Linux podrecznik administratora sieci (2)
- Linux Podręcznik Administratora Sieci
- gospodarka czesc 4
- Zajdel Janusz A Limes Inferior
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- cukrzycowo.xlx.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Na ogół ustawienie to odpowiada właściwej temperaturze kolorów (lub jest jejbliskie).Jeżeli balans bieli jest nieprawidłowy, to można go skorygować.Zakładka Dopasuj w oknie dialogowym Camera Raw zawiera trzy kontrolki, które umożliwiają korektę dominantybarwnej obrazka.Na zakładce Kalibruj jest dostępna ponadto opcja korygowania dominanty barwnej cieni(przewagi jednego koloru, która pozostaje w obszarze cieni nawet po dostosowaniu balansu bieli).Balans bieli w plikach Camera RawBalans bieli Opcja ta pozwala ustawić balans kolorów obrazka stosownie do warunków oświetleniowych, w którychwykonano fotografię.Czasami zadowalające efekty daje wybór jednej z opcji menu Balans bieli.Często jednak wartodostosować balans bieli za pomocą opcji Temperatura i Tinta.ADOBE PHOTOSHOP CS2 226Podręcznik użytkownikaUwaga: Moduł Camera Raw odczytuje ustawienia balansu bieli z niektórych aparatów.Aby użyć ustawień balansu bieliaparatu, należy wybrać opcję Jak na ujęciu.Jeżeli moduł Camera Raw nie rozpoznaje ustawień balansu bieli aparatu,to użycie opcji Jak na ujęciu jest równoznaczne z wyborem opcji Auto.Moduł Camera Raw wczyta wówczas daneobrazka i automatycznie dostosuje balans bieli.Temperatura Umożliwia dostrojenie balansu bieli do wybranej temperatury kolorów.Temperaturę kolorów ustawiasię na skali Kelvina.Przesunięcie suwaka w lewo koryguje fotografie wykonane przy oświetleniu o niskiejtemperaturze kolorów kolory obrazka staną się bardziej niebieskie, co pozwala skompensować żółtawe światłootoczenia (o niskiej temperaturze).Natomiast przesunięcie suwaka w prawo koryguje fotografie wykonane przyoświetleniu o wyższej temperaturze kolorów kolory obrazka staną się cieplejsze (bardziej żółte), co pozwoliskompensować niebieskawe światło otoczenia (o wysokiej temperaturze).Korygowanie balansu bieliA.Przesunięcie suwaka Temperatura w prawo koryguje fotografię wykonaną przy świetle o wyższej temperaturze.B.Przesunięcie suwakaTemperatura w lewo koryguje fotografię wykonaną przy świetle o niższej temperaturze.C.Fotografia po dopasowaniu temperaturyTinta Umożliwia dostrajanie balansu bieli fotografii w celu wyeliminowania zielonej lub purpurowej tinty.Przesunięcie suwaka w lewo (wartości ujemne) powoduje dodanie do fotografii koloru zielonego.Przesunięciesuwaka w prawo (wartości dodatnie) powoduje dodanie do fotografii koloru purpurowego (magenta).Aby szybko dostosować balans bieli, można wybrać narzędzie Balans bieli, a następnie kliknąć na takim obszarzew okienku podglądu, który powinien być biały lub w kolorze neutralnej szarości.Suwaki Temperatura i Tintazostaną automatycznie dostosowane w taki sposób, aby wybrany kolor był całkowicie neutralny (jeżeli to możliwe).Jeżeli wskazuje się biel, to należy wybrać istotny biały szczegół, a nie odbłysk światła.ADOBE PHOTOSHOP CS2 227Podręcznik użytkownikaEfekt kliknięcia narzędziem Balans bieli na obszarze neutralnej bieliKontrolki korekt tonalnych plików Camera RawEkspozycja Pozwala zwiększyć lub zmniejszyć naświetlenie obrazka.Przesunięcie suwaka w lewo pozwalaprzyciemnić obrazek, a przesunięcie suwaka w prawo pozwala rozjaśnić obrazek.Wartości są zwiększane skokowo,proporcjonalnie do możliwych ustawień przysłony.Zmiana wartości o 1,50 odpowiada rozszerzeniu przysłony o 11/2 skoku.Zmiana wartości o -1,50 odpowiada rozszerzeniu przysłony o 1 1/2 skoku.Przytrzymanie klawisza Alt (Windows) lub Option (Mac OS) podczas przeciągania suwaka Ekspozycja pokazujeobszary świateł, które ulegają przycięciu.(Przycinanie oznacza przesuwanie wartości pikseli do najwyższej wartościświatła (255) lub do najniższej wartości cienia (0).Przycięte obszary fotografii są albo zupełnie białe, albo zupełnieczarne.Nie ma na nich żadnych szczegółów.) Suwak należy przesunąć aż do punktu, przy którym obszary świateł (alenie odbłyski) zostaną przycięte całkowicie, a następnie delikatnie zmniejszyć stopień korekty.Obszar nie przycięte sączarne; obszar, które przycięto na jednym lub dwóch kanałach, są kolorowe.Przytrzymanie klawisza Alt (Windows) lub Option (Mac OS) podczas przeciągania suwaka Ekspozycja pokazuje obszary świateł, któreulegają przycięciu.Cienie Decyduje o tym, które poziomy wejścia na obrazku wynikowym zostaną przypisane do czerni.Przeciągnięcietego suwaka w prawo zwiększa zakres obszarów przypisywanych do czerni.Niekiedy uzyskuje się w ten sposób efektwiększej kontrastowości obrazka.Posługiwanie się suwakiem Cienie przypomina posługiwanie się poziomamiwejścia dostępnymi w oknie dialogowym Poziomy programu Photoshop.ADOBE PHOTOSHOP CS2 228Podręcznik użytkownikaPrzytrzymanie klawisza Alt (Windows) lub Option (Mac OS) podczas przeciągania suwaka Cienie pokazujeobszary cieni, które ulegają przycięciu.Suwak należy przesunąć aż do punktu, przy którym obszary cieni zostanąprzycięte całkowicie, a następnie delikatnie zmniejszyć stopień korekty.Kolor oznacza obszary, na których przycinaniezachodzi tylko na jednym lub dwóch kanałach.Biel oznacza obszary, które nie ulegają przycinaniu.Jasność Podobnie jak suwak Ekspozycja, opcja ta umożliwia rozjaśnianie lub przyciemnianie obrazka.Jednak opcjaJasność nie powoduje przycinania obrazka w obszarach świateł (obszarach całkowicie białych, bez żadnychszczegółów) lub cieni (obszarach całkowicie czarnych, bez żadnych szczegółów).Przesunięcie suwaka Jasność wprawo powoduje skompresowanie świateł i rozszerzenie cieni.Suwaka Jasność używa się na ogół już po ustaleniupunktów przycinania bieli i czerni za pomocą suwaków Ekspozycja i Cienie, w celu zwiększenia lub zmniejszeniaogólnej jasności obrazka.Kontrast Pozwala dostosować półcienie obrazka.Wyższe wartości powodują zwiększenie kontrastu półcieni, aniższe dają obrazek o mniejszym kontraście.Suwaka Kontrast używa się na ogół po zakończeniu ustawiania opcjiEkspozycja, Cienie i Jasność, w celu dostosowania kontrastu półcieni.Nasycenie Pozwala dostosować nasycenie kolorów obrazka od 100 (całkowicie monochromatyczny) do +100(nasycenie podwójne).Zobacz także Ustawianie świateł, półcieni i cieni za pomocą okna dialogowego Poziomy na stronie 299Aby włączyć lub wyłączyć automatyczne dopasowania w oknie Camera RawDomyślnie, po otwarciu okna dialogowego Camera Raw są zaznaczone wszystkie pola wyboru Auto.Konfiguracjędomyślną można zmienić.V' Wykonać jedną z następujących czynności:" W oknie dialogowym Camera Raw kliknąć na trójkącie obok menu Ustawienia, przejść do menu Camera Raw iwybrać opcję Użyj automatycznych dopasowań [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl agnieszka90.opx.pl
.Na ogół ustawienie to odpowiada właściwej temperaturze kolorów (lub jest jejbliskie).Jeżeli balans bieli jest nieprawidłowy, to można go skorygować.Zakładka Dopasuj w oknie dialogowym Camera Raw zawiera trzy kontrolki, które umożliwiają korektę dominantybarwnej obrazka.Na zakładce Kalibruj jest dostępna ponadto opcja korygowania dominanty barwnej cieni(przewagi jednego koloru, która pozostaje w obszarze cieni nawet po dostosowaniu balansu bieli).Balans bieli w plikach Camera RawBalans bieli Opcja ta pozwala ustawić balans kolorów obrazka stosownie do warunków oświetleniowych, w którychwykonano fotografię.Czasami zadowalające efekty daje wybór jednej z opcji menu Balans bieli.Często jednak wartodostosować balans bieli za pomocą opcji Temperatura i Tinta.ADOBE PHOTOSHOP CS2 226Podręcznik użytkownikaUwaga: Moduł Camera Raw odczytuje ustawienia balansu bieli z niektórych aparatów.Aby użyć ustawień balansu bieliaparatu, należy wybrać opcję Jak na ujęciu.Jeżeli moduł Camera Raw nie rozpoznaje ustawień balansu bieli aparatu,to użycie opcji Jak na ujęciu jest równoznaczne z wyborem opcji Auto.Moduł Camera Raw wczyta wówczas daneobrazka i automatycznie dostosuje balans bieli.Temperatura Umożliwia dostrojenie balansu bieli do wybranej temperatury kolorów.Temperaturę kolorów ustawiasię na skali Kelvina.Przesunięcie suwaka w lewo koryguje fotografie wykonane przy oświetleniu o niskiejtemperaturze kolorów kolory obrazka staną się bardziej niebieskie, co pozwala skompensować żółtawe światłootoczenia (o niskiej temperaturze).Natomiast przesunięcie suwaka w prawo koryguje fotografie wykonane przyoświetleniu o wyższej temperaturze kolorów kolory obrazka staną się cieplejsze (bardziej żółte), co pozwoliskompensować niebieskawe światło otoczenia (o wysokiej temperaturze).Korygowanie balansu bieliA.Przesunięcie suwaka Temperatura w prawo koryguje fotografię wykonaną przy świetle o wyższej temperaturze.B.Przesunięcie suwakaTemperatura w lewo koryguje fotografię wykonaną przy świetle o niższej temperaturze.C.Fotografia po dopasowaniu temperaturyTinta Umożliwia dostrajanie balansu bieli fotografii w celu wyeliminowania zielonej lub purpurowej tinty.Przesunięcie suwaka w lewo (wartości ujemne) powoduje dodanie do fotografii koloru zielonego.Przesunięciesuwaka w prawo (wartości dodatnie) powoduje dodanie do fotografii koloru purpurowego (magenta).Aby szybko dostosować balans bieli, można wybrać narzędzie Balans bieli, a następnie kliknąć na takim obszarzew okienku podglądu, który powinien być biały lub w kolorze neutralnej szarości.Suwaki Temperatura i Tintazostaną automatycznie dostosowane w taki sposób, aby wybrany kolor był całkowicie neutralny (jeżeli to możliwe).Jeżeli wskazuje się biel, to należy wybrać istotny biały szczegół, a nie odbłysk światła.ADOBE PHOTOSHOP CS2 227Podręcznik użytkownikaEfekt kliknięcia narzędziem Balans bieli na obszarze neutralnej bieliKontrolki korekt tonalnych plików Camera RawEkspozycja Pozwala zwiększyć lub zmniejszyć naświetlenie obrazka.Przesunięcie suwaka w lewo pozwalaprzyciemnić obrazek, a przesunięcie suwaka w prawo pozwala rozjaśnić obrazek.Wartości są zwiększane skokowo,proporcjonalnie do możliwych ustawień przysłony.Zmiana wartości o 1,50 odpowiada rozszerzeniu przysłony o 11/2 skoku.Zmiana wartości o -1,50 odpowiada rozszerzeniu przysłony o 1 1/2 skoku.Przytrzymanie klawisza Alt (Windows) lub Option (Mac OS) podczas przeciągania suwaka Ekspozycja pokazujeobszary świateł, które ulegają przycięciu.(Przycinanie oznacza przesuwanie wartości pikseli do najwyższej wartościświatła (255) lub do najniższej wartości cienia (0).Przycięte obszary fotografii są albo zupełnie białe, albo zupełnieczarne.Nie ma na nich żadnych szczegółów.) Suwak należy przesunąć aż do punktu, przy którym obszary świateł (alenie odbłyski) zostaną przycięte całkowicie, a następnie delikatnie zmniejszyć stopień korekty.Obszar nie przycięte sączarne; obszar, które przycięto na jednym lub dwóch kanałach, są kolorowe.Przytrzymanie klawisza Alt (Windows) lub Option (Mac OS) podczas przeciągania suwaka Ekspozycja pokazuje obszary świateł, któreulegają przycięciu.Cienie Decyduje o tym, które poziomy wejścia na obrazku wynikowym zostaną przypisane do czerni.Przeciągnięcietego suwaka w prawo zwiększa zakres obszarów przypisywanych do czerni.Niekiedy uzyskuje się w ten sposób efektwiększej kontrastowości obrazka.Posługiwanie się suwakiem Cienie przypomina posługiwanie się poziomamiwejścia dostępnymi w oknie dialogowym Poziomy programu Photoshop.ADOBE PHOTOSHOP CS2 228Podręcznik użytkownikaPrzytrzymanie klawisza Alt (Windows) lub Option (Mac OS) podczas przeciągania suwaka Cienie pokazujeobszary cieni, które ulegają przycięciu.Suwak należy przesunąć aż do punktu, przy którym obszary cieni zostanąprzycięte całkowicie, a następnie delikatnie zmniejszyć stopień korekty.Kolor oznacza obszary, na których przycinaniezachodzi tylko na jednym lub dwóch kanałach.Biel oznacza obszary, które nie ulegają przycinaniu.Jasność Podobnie jak suwak Ekspozycja, opcja ta umożliwia rozjaśnianie lub przyciemnianie obrazka.Jednak opcjaJasność nie powoduje przycinania obrazka w obszarach świateł (obszarach całkowicie białych, bez żadnychszczegółów) lub cieni (obszarach całkowicie czarnych, bez żadnych szczegółów).Przesunięcie suwaka Jasność wprawo powoduje skompresowanie świateł i rozszerzenie cieni.Suwaka Jasność używa się na ogół już po ustaleniupunktów przycinania bieli i czerni za pomocą suwaków Ekspozycja i Cienie, w celu zwiększenia lub zmniejszeniaogólnej jasności obrazka.Kontrast Pozwala dostosować półcienie obrazka.Wyższe wartości powodują zwiększenie kontrastu półcieni, aniższe dają obrazek o mniejszym kontraście.Suwaka Kontrast używa się na ogół po zakończeniu ustawiania opcjiEkspozycja, Cienie i Jasność, w celu dostosowania kontrastu półcieni.Nasycenie Pozwala dostosować nasycenie kolorów obrazka od 100 (całkowicie monochromatyczny) do +100(nasycenie podwójne).Zobacz także Ustawianie świateł, półcieni i cieni za pomocą okna dialogowego Poziomy na stronie 299Aby włączyć lub wyłączyć automatyczne dopasowania w oknie Camera RawDomyślnie, po otwarciu okna dialogowego Camera Raw są zaznaczone wszystkie pola wyboru Auto.Konfiguracjędomyślną można zmienić.V' Wykonać jedną z następujących czynności:" W oknie dialogowym Camera Raw kliknąć na trójkącie obok menu Ustawienia, przejść do menu Camera Raw iwybrać opcję Użyj automatycznych dopasowań [ Pobierz całość w formacie PDF ]