Pokrewne
- Strona Główna
- Czasomierze Dav
- Sw. Brygida
- Brust Steven Yendi (SCAN dal 1002)
- London Jack Ksiezycowa Dolina
- Kozak Sławomir Operacja Dwie Wieże
- Ebook Pdf Ms Press Programming Microsoft Sql Server 2000 With Microsoft Visual Basic Net
- Ks. Rajmund Pietkiewicz Doktorat Pismo ÂŚwięte w j.pol. w latach 1518 1638
- Tom Clancy Suma wszystkich strachow t.2 (3
- R09 5
- Spellman Cathy Cash Malowane wiatrem 01
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- radioclubhit.keep.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.7EV.Zaletami tej metody są:" górne oświetlenie oddające naturalne kolory ryb i miękkie oświetlenie innych elementów akwarium" mała czułość na zabrudzenia szyby akwarium" możliwość - w ograniczonym zakresie - nadążania za poruszającymi się rybami" możliwość fotografowania ryb w ciekawych sytuacjach i zdjęcia "grupowe" a także ryb znajdującychsię blisko powierzchni i przedniej szyby akwariumWadami tej metody są:" konieczność używania drogiego sprzętu" czułość metody na zanieczyszczenia wody" dość duże rozproszenie światła co zazwyczaj nie pozwala na uzyskanie maksymalnej głębi ostrości" brak możliwości fotografowania ryb w kryjówkachMetodę tę można rozwinąć - wsuwając reflektor lampy błyskowej do wody - daje to bardzo ciekaweefekty oświetleniowe.Aby nie uszkodzić lampy należy reflektor lampy umieścić w szczelnym woreczkufoliowym.Jeżeli fotografia ma obejmować dużą część akwarium oświetlenie jedną lampą może powodować żefotografowany obszar będzie nierównomiernie oświetlony.Wtedy należy użyć dwu lub więcej lampbłyskowych lub bardziej rozproszyć światło lampy - np.poprzez włożenie reflektora lampy doniewielkiego, mlecznego pojemnika plastikowego pływającego po powierzchni wody.W celu jeszczelepszego rozproszenia światła lampy można nad akwarium umieścić "daszek" z białego kartonu wprzekroju pół-eliptycznym i oświetlić go jedną lub kilkoma lampami od dołu tak by światło lamp odbiteod kartonu i rozproszone trafiło od wody.5.Używanie lustrzanek dwuobiektywowych w fotografii akwarystycznej.Za pomocą lustrzanek dwuobiektywowych jest możliwe wykonywanie zdjęć akwarystycznychprzedstawiających duże wycinki akwariów.Główną wadą tych aparatów w fotografii akwarystycznej jestminimalna odległość ostrzenia - ok.5m.Z takiej odległości przy obiektywach 80mm można zrobić zdjęcie małego akwarium ale nie pojedynczejryby.W celu wykonania zdjęć należy postępować podobnie jak w metodzie 4 z kartonowymrozpraszaczem światła lub z pojemnikiem rozpraszającym światło.Trzeba się także zaopatrzyć wodpowiednio długi przewód synchronizujący.6.Używanie aparatów z celownikiem lunetowym.Aparaty z celownikiem lunetowym (także automaty i półautomaty) mogą być wykorzystywane wfotografii akwarystycznej w bardzo ograniczonym zakresie.Aparaty te zazwyczaj nie posiadają wymiennych obiektywów a minimalna odległość ostrzenia to 0.5m(dla aparatów typu focus-free 1m).Aparaty nie posiadające możliwości synchronizacji zewnętrznej lampybłyskowej mogą być wykorzystane tylko przy zastosowaniu wysokoczułego filmu (np.1600 ISO) - jeżeli7ich konstrukcja pozwala na stosowanie takich materiałów - i po wyłączeniu wbudowanej lampybłyskowej.W przypadku aparatów potrafiących synchronizować lampę błyskową należy zastosować metodę 4 zdoświadczalnie dobraną przysłoną.Ustawienie ostrości na aparacie z celownikiem lunetkowym jest trudne ale możliwe - należy przyjąć żeodległość widziana przez aparat "wydłuża" się w wodzie o 30%.Jeżeli więc chcemy wykonać zdjęcie ryby która znajduje się w odległości 15cm od szyby akwarium aaparat posiada minimalną odległość ostrzenia 0.5m należy aparat ustawić w odległości ok.30cm odprzedniej szyby akwarium.7.Inne uwagi.Wykonując zdjęcia rybom akwariowym należy przestrzegać zasad ogólnie znanych w fotografom.Należypamiętać że stosowanie materiałów fotograficznych o wyższej czułości daje zdjęcia o gorszej kolorystycei większym ziarnie.Należy pamiętać że materiały fotograficzne, zwłaszcza negatywy posiadają dośćszeroką tolerancję na błędy doboru nastaw naświetlenia.Mimo jednak dużej tolerancji złe dobranieparametrów powoduje że uzyskane kolory są niezadowalające: w przypadku zdjęć prześwietlonychwystępują duże kontrasty a w przypadku zdjęć niedoświetlonych kontrasty zbyt małe a nasyceniekolorów - słabe.Dodatkowo uzyskany kolor mocno zależy od laboratorium obrabiającego materiał.W przypadku wykonywania zdjęć aparatami posiadającymi system TTL sterowania błyskiem ustawieniekorekcji często mniej zależy nie od ubarwienia ryby ale od otoczenia.I tak: zdjęcie kirysa spiżowego nabiałym żwirku wymaga korekty +1.7.+2EV a w przypadku tego samego kirysa na żwirku czarnymmożna śmiało nie stosować korekty lub korektę - 0.3EV.Wojciech Hehnwhehn@poczta.onet.pl8 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl agnieszka90.opx.pl
.7EV.Zaletami tej metody są:" górne oświetlenie oddające naturalne kolory ryb i miękkie oświetlenie innych elementów akwarium" mała czułość na zabrudzenia szyby akwarium" możliwość - w ograniczonym zakresie - nadążania za poruszającymi się rybami" możliwość fotografowania ryb w ciekawych sytuacjach i zdjęcia "grupowe" a także ryb znajdującychsię blisko powierzchni i przedniej szyby akwariumWadami tej metody są:" konieczność używania drogiego sprzętu" czułość metody na zanieczyszczenia wody" dość duże rozproszenie światła co zazwyczaj nie pozwala na uzyskanie maksymalnej głębi ostrości" brak możliwości fotografowania ryb w kryjówkachMetodę tę można rozwinąć - wsuwając reflektor lampy błyskowej do wody - daje to bardzo ciekaweefekty oświetleniowe.Aby nie uszkodzić lampy należy reflektor lampy umieścić w szczelnym woreczkufoliowym.Jeżeli fotografia ma obejmować dużą część akwarium oświetlenie jedną lampą może powodować żefotografowany obszar będzie nierównomiernie oświetlony.Wtedy należy użyć dwu lub więcej lampbłyskowych lub bardziej rozproszyć światło lampy - np.poprzez włożenie reflektora lampy doniewielkiego, mlecznego pojemnika plastikowego pływającego po powierzchni wody.W celu jeszczelepszego rozproszenia światła lampy można nad akwarium umieścić "daszek" z białego kartonu wprzekroju pół-eliptycznym i oświetlić go jedną lub kilkoma lampami od dołu tak by światło lamp odbiteod kartonu i rozproszone trafiło od wody.5.Używanie lustrzanek dwuobiektywowych w fotografii akwarystycznej.Za pomocą lustrzanek dwuobiektywowych jest możliwe wykonywanie zdjęć akwarystycznychprzedstawiających duże wycinki akwariów.Główną wadą tych aparatów w fotografii akwarystycznej jestminimalna odległość ostrzenia - ok.5m.Z takiej odległości przy obiektywach 80mm można zrobić zdjęcie małego akwarium ale nie pojedynczejryby.W celu wykonania zdjęć należy postępować podobnie jak w metodzie 4 z kartonowymrozpraszaczem światła lub z pojemnikiem rozpraszającym światło.Trzeba się także zaopatrzyć wodpowiednio długi przewód synchronizujący.6.Używanie aparatów z celownikiem lunetowym.Aparaty z celownikiem lunetowym (także automaty i półautomaty) mogą być wykorzystywane wfotografii akwarystycznej w bardzo ograniczonym zakresie.Aparaty te zazwyczaj nie posiadają wymiennych obiektywów a minimalna odległość ostrzenia to 0.5m(dla aparatów typu focus-free 1m).Aparaty nie posiadające możliwości synchronizacji zewnętrznej lampybłyskowej mogą być wykorzystane tylko przy zastosowaniu wysokoczułego filmu (np.1600 ISO) - jeżeli7ich konstrukcja pozwala na stosowanie takich materiałów - i po wyłączeniu wbudowanej lampybłyskowej.W przypadku aparatów potrafiących synchronizować lampę błyskową należy zastosować metodę 4 zdoświadczalnie dobraną przysłoną.Ustawienie ostrości na aparacie z celownikiem lunetkowym jest trudne ale możliwe - należy przyjąć żeodległość widziana przez aparat "wydłuża" się w wodzie o 30%.Jeżeli więc chcemy wykonać zdjęcie ryby która znajduje się w odległości 15cm od szyby akwarium aaparat posiada minimalną odległość ostrzenia 0.5m należy aparat ustawić w odległości ok.30cm odprzedniej szyby akwarium.7.Inne uwagi.Wykonując zdjęcia rybom akwariowym należy przestrzegać zasad ogólnie znanych w fotografom.Należypamiętać że stosowanie materiałów fotograficznych o wyższej czułości daje zdjęcia o gorszej kolorystycei większym ziarnie.Należy pamiętać że materiały fotograficzne, zwłaszcza negatywy posiadają dośćszeroką tolerancję na błędy doboru nastaw naświetlenia.Mimo jednak dużej tolerancji złe dobranieparametrów powoduje że uzyskane kolory są niezadowalające: w przypadku zdjęć prześwietlonychwystępują duże kontrasty a w przypadku zdjęć niedoświetlonych kontrasty zbyt małe a nasyceniekolorów - słabe.Dodatkowo uzyskany kolor mocno zależy od laboratorium obrabiającego materiał.W przypadku wykonywania zdjęć aparatami posiadającymi system TTL sterowania błyskiem ustawieniekorekcji często mniej zależy nie od ubarwienia ryby ale od otoczenia.I tak: zdjęcie kirysa spiżowego nabiałym żwirku wymaga korekty +1.7.+2EV a w przypadku tego samego kirysa na żwirku czarnymmożna śmiało nie stosować korekty lub korektę - 0.3EV.Wojciech Hehnwhehn@poczta.onet.pl8 [ Pobierz całość w formacie PDF ]