Pokrewne
- Strona Główna
- Defoe Daniel Przypadki Robinsona Crusoe
- Silva Daniel Ostatni szpieg Hitlera
- Defoe Daniel Przypadki Robinsona Kruzoe
- Daniel Silva Ostatni szpieg Hitlera
- Keyes Daniel Kwiaty dla Algernona
- Sprawa Rembrandta Daniel Silva
- Lumley Brian Nekroskop I (2)
- Christie Agatha Dwanascie prac Herkulesa (SCAN
- McKillip Patricia Winter Rose Zimowa Róża
- 090. Gwiazda PO GWIEÂŹDZIE (Troy Denning) 27 lat po Nowa Era Jedi
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- nie-szalona.htw.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
." Wnikliwość: rozpoznawanie schematów rządzących twoim życiem emocjonalnym ireakcjami; dostrzeganie takich samych schematów u innych osób." Samoakceptacja: odczuwanie dumy z siebie i postrzeganie się w korzystnym świetle;rozpoznawanie swoich słabych i silnych punktów; zdolność śmiania się z siebie." Odpowiedzialność osobista: branie odpowiedzialności na siebie; ponoszenie konsekwencjiswoich decyzji i działań, akceptowanie swoich uczuć i nastrojów, wywiązywanie się zobowiązków (np.obowiązku uczenia się)." Asertywność: przedstawianie swoich uczuć i trosk bez złości i rezygnacji." Dynamika grupowa: współdziałanie; umiejętność rozpoznawania kiedy i jak przewodzić, akiedy iść za kimś innym, kiedy kierować, a kiedy dawać sobą kierować." Rozwiązywanie konfliktów: jak uczciwie spierać się z innymi dziećmi, rodzicami inauczycielami; zawierać kompromisy według zasady, że wygrywają obie strony.yródło: Karen F.Stone i Harold Q.Dillehunt, Self Science: The Subject Is Me, Santa Monica:Goodyear Publishing Co., 1978.268Daniel Goleman Inteligencja EmocjonalnaDodatek FSpołeczne i emocjonalne uczenie się.RezultatyProjekt Rozwoju DzieckaEric Schaps, Development Studies Center, Oakland, Kalifornia.Ocena przeprowadzona przez niezależnych obserwatorów w klasach szóstych w PółnocnejKalifornii, oparta na porównaniu z uczniami szkół kontrolnych.Rezultaty" [dzieci] bardziej odpowiedzialne," bardziej pewne siebie," bardziej lubiane i otwarte," [wykazujące] bardziej prospołeczne nastawienie i większą chęć pomocy innym," lepiej rozumiejące innych, troskliwsze i delikatniejsze," [stosujące] bardziej prospołeczne sposoby rozwiązywania problemów w stosunkachinterpersonalnych," bardziej zgodne," bardziej demokratycznie nastawione" o lepszych umiejętnościach rozwiązywania konfliktów.yródła: E.Schaps, V.Battistich, Promoting Health Development Through School-BasedPrevention: New Approaches , OSAP Prevention Monograph, no.8: Preventing Adolescent DrugUse: From Theory to Practice.Eric Gopelrud (red.), Rockville, MD: Office of Substance AbusePrevention U.S.Dept.of Health and Human Services 1991.D.Solomon, M.Watson, V.Battistich, K.Delucci, Creating a Caring Community: EducationalPractices That Promote Children s Prosocial Development , w: F.K.Oser, A.Dick, J.-L.Patry(red.), Effective and Responsible Teaching: The New Synthesis, San Francisco: Jossey-Bass,1992.PATHS*Mark Greenberg, Fast Track Project, University of Washington.Ocena przeprowadzona przez nauczycieli klas I-V szkół podstawowych w Seattle, oparta naporównaniu z grupami kontrolnymi utworzonymi spośród:1) zwykłych uczniów, 2) uczniówgłuchych, 3) uczniów szkół (klas) specjalnych.Rezultaty" Poprawa społecznych umiejętności poznawczych,269Daniel Goleman Inteligencja Emocjonalna" Poprawa stanu emocjonalnego, zdolności rozpoznawania i rozumienia," lepsza samokontrola," lepsze planowanie przy rozwiązywaniu zadań poznawczych," więcej zastanowienia przed przystąpieniem do działania," korzystniejsza atmosfera w klasie.Uczniowie specjalnej troskiLepsze zachowanie w klasie w zakresie:" znoszenia frustracji," asertywnych umiejętności społecznych," skupienia się na zadaniach," kontaktów z rówieśnikami" partycypacji," samokontroli," towarzyskości.Lepsze zrozumienie emocji" rozpoznawanie emocji," nazywanie emocji," mniej skarg uczniów na ogarniające ich uczucie smutku i przygnębienia," mniejszy niepokój i rzadsze zamykanie się w sobie.yródła: Conduct Problems Research Group, A Developmental and Clinical Model for thePrevention of Conduct Disorder: The Fast Track Program , Development and Psychopathology 4(1992).M.T.Greenberg, C.A.Kusche, Promoting Social and Emotional Development in Deaf Children: ThePATHS Project, Seattle: University of Washington Press, 1993M.T.Greenberg, C.A.Kusche, E.T.Cook, J.P.Quamma, Promoting Emotional Competence in School-Aged Children: The Effects of the PATHSCurriculum , Development and Psychopathology 7 (1995).Projekt Społecznego Rozwoju z SeattleJ.David Hawkins, Social Development Research Group, University of Washington.Ocena przeprowadzona w podstawowych i niższych szkołach średnich w Seattle wedługniezależnych i obiektywnych kryteriów, porównująca wyniki uczniów z wynikami ichrówieśników w szkołach nie objętych programem.270Daniel Goleman Inteligencja EmocjonalnaRezultaty" bardziej pozytywne przywiązanie do rodziny i szkoły," mniejsza agresywność u chłopców, mniej zachowań autodestrukcyjnych wśróddziewcząt," mniej zawieszeń i usunięć ze szkoły w grupie słabych uczniów," mniejsza liczba uczniów sięgających po raz pierwszy po narkotyki," mniejsza przestępczość," lepsze wyniki w standardowych testach osiągnięć.yródła: E.Schaps, V.Battistich, Promoting Health Development Through School-BasedPrevention: New Approaches , OSAP Prevention Monograph, no.8 Preventing Adolescent Drug Use:From Theory to Practice, Eric Gopelrud (red.), Rockville, MD: Office of Substance Abuse Prevention,U.S.Dept.of Health and Human Services, 1991.J.D.Hawkins i in., The Seattle Social Development Project , w: J.McCord, R.Tremblay (red.), ThePrevention of Antisocial Behavior in Children, New York: Guilford, 1992.J.D.Hawkins, E.Von Cleve, R [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl agnieszka90.opx.pl
." Wnikliwość: rozpoznawanie schematów rządzących twoim życiem emocjonalnym ireakcjami; dostrzeganie takich samych schematów u innych osób." Samoakceptacja: odczuwanie dumy z siebie i postrzeganie się w korzystnym świetle;rozpoznawanie swoich słabych i silnych punktów; zdolność śmiania się z siebie." Odpowiedzialność osobista: branie odpowiedzialności na siebie; ponoszenie konsekwencjiswoich decyzji i działań, akceptowanie swoich uczuć i nastrojów, wywiązywanie się zobowiązków (np.obowiązku uczenia się)." Asertywność: przedstawianie swoich uczuć i trosk bez złości i rezygnacji." Dynamika grupowa: współdziałanie; umiejętność rozpoznawania kiedy i jak przewodzić, akiedy iść za kimś innym, kiedy kierować, a kiedy dawać sobą kierować." Rozwiązywanie konfliktów: jak uczciwie spierać się z innymi dziećmi, rodzicami inauczycielami; zawierać kompromisy według zasady, że wygrywają obie strony.yródło: Karen F.Stone i Harold Q.Dillehunt, Self Science: The Subject Is Me, Santa Monica:Goodyear Publishing Co., 1978.268Daniel Goleman Inteligencja EmocjonalnaDodatek FSpołeczne i emocjonalne uczenie się.RezultatyProjekt Rozwoju DzieckaEric Schaps, Development Studies Center, Oakland, Kalifornia.Ocena przeprowadzona przez niezależnych obserwatorów w klasach szóstych w PółnocnejKalifornii, oparta na porównaniu z uczniami szkół kontrolnych.Rezultaty" [dzieci] bardziej odpowiedzialne," bardziej pewne siebie," bardziej lubiane i otwarte," [wykazujące] bardziej prospołeczne nastawienie i większą chęć pomocy innym," lepiej rozumiejące innych, troskliwsze i delikatniejsze," [stosujące] bardziej prospołeczne sposoby rozwiązywania problemów w stosunkachinterpersonalnych," bardziej zgodne," bardziej demokratycznie nastawione" o lepszych umiejętnościach rozwiązywania konfliktów.yródła: E.Schaps, V.Battistich, Promoting Health Development Through School-BasedPrevention: New Approaches , OSAP Prevention Monograph, no.8: Preventing Adolescent DrugUse: From Theory to Practice.Eric Gopelrud (red.), Rockville, MD: Office of Substance AbusePrevention U.S.Dept.of Health and Human Services 1991.D.Solomon, M.Watson, V.Battistich, K.Delucci, Creating a Caring Community: EducationalPractices That Promote Children s Prosocial Development , w: F.K.Oser, A.Dick, J.-L.Patry(red.), Effective and Responsible Teaching: The New Synthesis, San Francisco: Jossey-Bass,1992.PATHS*Mark Greenberg, Fast Track Project, University of Washington.Ocena przeprowadzona przez nauczycieli klas I-V szkół podstawowych w Seattle, oparta naporównaniu z grupami kontrolnymi utworzonymi spośród:1) zwykłych uczniów, 2) uczniówgłuchych, 3) uczniów szkół (klas) specjalnych.Rezultaty" Poprawa społecznych umiejętności poznawczych,269Daniel Goleman Inteligencja Emocjonalna" Poprawa stanu emocjonalnego, zdolności rozpoznawania i rozumienia," lepsza samokontrola," lepsze planowanie przy rozwiązywaniu zadań poznawczych," więcej zastanowienia przed przystąpieniem do działania," korzystniejsza atmosfera w klasie.Uczniowie specjalnej troskiLepsze zachowanie w klasie w zakresie:" znoszenia frustracji," asertywnych umiejętności społecznych," skupienia się na zadaniach," kontaktów z rówieśnikami" partycypacji," samokontroli," towarzyskości.Lepsze zrozumienie emocji" rozpoznawanie emocji," nazywanie emocji," mniej skarg uczniów na ogarniające ich uczucie smutku i przygnębienia," mniejszy niepokój i rzadsze zamykanie się w sobie.yródła: Conduct Problems Research Group, A Developmental and Clinical Model for thePrevention of Conduct Disorder: The Fast Track Program , Development and Psychopathology 4(1992).M.T.Greenberg, C.A.Kusche, Promoting Social and Emotional Development in Deaf Children: ThePATHS Project, Seattle: University of Washington Press, 1993M.T.Greenberg, C.A.Kusche, E.T.Cook, J.P.Quamma, Promoting Emotional Competence in School-Aged Children: The Effects of the PATHSCurriculum , Development and Psychopathology 7 (1995).Projekt Społecznego Rozwoju z SeattleJ.David Hawkins, Social Development Research Group, University of Washington.Ocena przeprowadzona w podstawowych i niższych szkołach średnich w Seattle wedługniezależnych i obiektywnych kryteriów, porównująca wyniki uczniów z wynikami ichrówieśników w szkołach nie objętych programem.270Daniel Goleman Inteligencja EmocjonalnaRezultaty" bardziej pozytywne przywiązanie do rodziny i szkoły," mniejsza agresywność u chłopców, mniej zachowań autodestrukcyjnych wśróddziewcząt," mniej zawieszeń i usunięć ze szkoły w grupie słabych uczniów," mniejsza liczba uczniów sięgających po raz pierwszy po narkotyki," mniejsza przestępczość," lepsze wyniki w standardowych testach osiągnięć.yródła: E.Schaps, V.Battistich, Promoting Health Development Through School-BasedPrevention: New Approaches , OSAP Prevention Monograph, no.8 Preventing Adolescent Drug Use:From Theory to Practice, Eric Gopelrud (red.), Rockville, MD: Office of Substance Abuse Prevention,U.S.Dept.of Health and Human Services, 1991.J.D.Hawkins i in., The Seattle Social Development Project , w: J.McCord, R.Tremblay (red.), ThePrevention of Antisocial Behavior in Children, New York: Guilford, 1992.J.D.Hawkins, E.Von Cleve, R [ Pobierz całość w formacie PDF ]