Pokrewne
- Strona Główna
- Word Studies in the New Testament Vol 1 & 2 (Marvin R Vincent)
- American Conquest Poradnik Gry OnLine
- Moorcock Michael Kronika Czar Sagi o Elryku Tom VII
- Burroughs William S Pedal (SCAN dal 878)
- Michael Grant Gone. Zniknęli. Faza piąta CiemnoÂść
- [eBook] DirectX 3D Graphics Programming Bible
- Terry Pratchett 12 Wyprawa Cz
- berent wacław Żywe kamienie (2)
- Quinnell A.J. Lockerbie
- Zelazny Roger Kraina Przemian
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- urodze-zycie.pev.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Za naszych czasów Mazzini i rzymska Wysoka Wenta, Ludwik Napoleon i Mazzini, Karol Marks i Bismarck, pomimo łączących ich wzajemnych więzi, nigdy nie mogli się zgodzić ze sobą20.Opinia księdza E.BarbierW ciągu XIX wieku Wysoka Wenta wydaje się przejmować dziedzictwo illuminizmu w ogólnym kierownictwie tajnych sekt.Składa się ona z czterdzietu członków, być może kierowanych z kolei przez komitet mniej liczny i nie znany nikomu ze stowarzyszonych.Jest to tajny rząd, którego działania ujawniają znakomite prace pana Copin-Albancelli'ego21Opinia Leona de PoncinsNie szukajcie w masonerii - mówią jedni - międzynarodowego tajnego kierownictwa.Masoneria jest wyrazem filozofii antytrady-cyjnej i anty duchowej, która częstokroć jest nawet raczej wyczuwana, niż formułowana wyraźnie, i która spowodowała w trzech dziedzinach: politycznej, społecznej i religijnej konsekwencje, dla nas tak katastrofalne (.).Jednak - zaoponują inni - tajemniczość, jaką otacza się masoneria, jest już sama w sobie bardzo podejrzana, a z drugiej strony masoneria nie ogranicza swojej działalności do dziedziny idei.Nie było w ciągu ubiegłego stulecia ani jednego ruchu rewolucyjnego, z którym by ona nie współdziałała.Czy siła jakiejkolwiek idei tłumaczy osiąganie takich wyników? Można powątpiewać.20 Les societes secretes et la societe, o.Deschamps, wstęp Claudio Jan-neta, t.I, s.XII do XCIV i XCVII.21 Ks.E.Barbier, op.cit.s.3.83Żeby posłużyć się przykładami świeższej daty: podczas rewolucji Młodej Turcji w 1905 r., portugalskiej w 1908 r., rosyjskiej w 1917 r., węgierskiej i niemieckiej w 1918 r., hiszpańskiej w 1931 r.- to masonerie przygotowały zmianę reżimu i przejęły władzę.Ponad dwustuletnie trwanie masonerii, jej uniwersalność, giętkość i zręczność, z jaką skrycie dąży do swoich niezmiennych celów, olbrzymia rola, jaką odegrała w ruchach rewolucyjnych, religia tajemnicy, którą narzuca tak bezwzględnie swoim członkom, a która zdaje się być dla niej życiową koniecznością, to wszystko wydaje się nam trudne do pojęcia, jeśli się nie przyjmie istnienia międzynarodowego tajnego ośrodka inspiracji.W każdym razie można założyć, że ośrodek ten, jeśli istnieje, znajduje się ponad masonerią i że ona jest narzędziem w jego rękach22.Uwagi Leona de Poncins są uzupełnieniem opinii Claudio Jannefa i ks.E.Barbier.Ci ostatni wykazują, że tajne kręgi wyższe , jak ongiś illuminaci bawarscy lub włoska Wysoka Wenta, mogły odgrywać kierowniczą rolę, ale w sposób nie całkiem doskonały.Według Leona de Poncins prawdziwego ośrodka kierowniczego należałoby szukać ponad masonerią.Wypowiedź Disraeli'egoZnana jest słynna wypowiedź Disraeli'ego23 w 1852 r.w trakcie przemówienia w Izbie Gmin, odnosząca się do wydarzeń 1848 r.: „ Wpływ Żydów można rozpoznać w niedawnym wybuchu sił destrukcyjnych w Europie.Rozszerza się rewolta przeciwko tradycji i arystokracji, przeciwko religii i prawu właności (.) Przyrodzona równość ludzi i zniesienie prawa własności są proklamowane przez tajne związki, które tworzą rządy tymczasowe; a ludzie rasy żydowskiej stoją na czele każdego z nich"24.22 Leon de Poncins, La franc-mafonnerie contre la France, s.78-79.23 Beniamin Disraeli (1804-1881).Polityk brytyjski, syn krytyka literackiego, izraelity.Po karierze literackiej przerzucił się do polityki; ewoluował od radykalizmu do konserwatyzmu.Był premierem w latach 1867-68 i 1874-1880, w okresie apogeum Imperium Brytyjskiego.24 Cytowane przez Douglasa Reed'a w The Controversy of Zioń, s.166 (podkreślenia autora).84Oto w jakim położeniu znajdują się, według wielkiego brytyjskiego męża stanu, trzy podstawowe czynniki władzy politycznej.Mając za sobą doświadczenia nabyte w ciągu jednego stulecia w zakresie politycznej działalności Żydów - czy można nie przyznać mu racji?PODZIAŁ PRACYPOMIĘDZY AKCJĄ POKOJOWĄA AKCJĄ GWAŁTOWNĄZagadnienie rzadko podejmowane w dziełach na temat masonerii.Oto wyjaśnienia, jakie znajdujemy w zacytowanym wyżej tekście Claudio Jannefa; streszczają one dociekania, jakie poczynił na ten temat M.Eckert, adwokat z Drezna, jeden ze znakomitych specjalistów od masonerii w ubiegłym stuleciu.Wszystkie współczesne rewolucje dowodzą, że Zakon podzielony jest na dwie odrębne formacje: jedna „pokojowa", druga „walcząca".Pierwsza posługuje się tylko środkami natury intelektualnej, to znaczy słowem i pismem.Doprowadza instytucje i osoby, których zgubę zaplanowała, do samobójstwa lub wzajemnego wyniszczenia.Zdobywa ona dla Zakonu wszystkie stanowiska w państwie, w Kościele25 i na uniwersytetach, słowem - wszystkie stanowiska wpływowe.Uwodzi masy, za pomocą prasy lub organizacji społecznych opanowuje opinię publiczną.Jej dyrektoriat nosi miano Wielkiego Wschodu, a jej loże ulegają zamknięciu z chwilą, kiedy „formacja walcząca" wyprowadza na ulice masy pozyskanedla Zakonu [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl agnieszka90.opx.pl
.Za naszych czasów Mazzini i rzymska Wysoka Wenta, Ludwik Napoleon i Mazzini, Karol Marks i Bismarck, pomimo łączących ich wzajemnych więzi, nigdy nie mogli się zgodzić ze sobą20.Opinia księdza E.BarbierW ciągu XIX wieku Wysoka Wenta wydaje się przejmować dziedzictwo illuminizmu w ogólnym kierownictwie tajnych sekt.Składa się ona z czterdzietu członków, być może kierowanych z kolei przez komitet mniej liczny i nie znany nikomu ze stowarzyszonych.Jest to tajny rząd, którego działania ujawniają znakomite prace pana Copin-Albancelli'ego21Opinia Leona de PoncinsNie szukajcie w masonerii - mówią jedni - międzynarodowego tajnego kierownictwa.Masoneria jest wyrazem filozofii antytrady-cyjnej i anty duchowej, która częstokroć jest nawet raczej wyczuwana, niż formułowana wyraźnie, i która spowodowała w trzech dziedzinach: politycznej, społecznej i religijnej konsekwencje, dla nas tak katastrofalne (.).Jednak - zaoponują inni - tajemniczość, jaką otacza się masoneria, jest już sama w sobie bardzo podejrzana, a z drugiej strony masoneria nie ogranicza swojej działalności do dziedziny idei.Nie było w ciągu ubiegłego stulecia ani jednego ruchu rewolucyjnego, z którym by ona nie współdziałała.Czy siła jakiejkolwiek idei tłumaczy osiąganie takich wyników? Można powątpiewać.20 Les societes secretes et la societe, o.Deschamps, wstęp Claudio Jan-neta, t.I, s.XII do XCIV i XCVII.21 Ks.E.Barbier, op.cit.s.3.83Żeby posłużyć się przykładami świeższej daty: podczas rewolucji Młodej Turcji w 1905 r., portugalskiej w 1908 r., rosyjskiej w 1917 r., węgierskiej i niemieckiej w 1918 r., hiszpańskiej w 1931 r.- to masonerie przygotowały zmianę reżimu i przejęły władzę.Ponad dwustuletnie trwanie masonerii, jej uniwersalność, giętkość i zręczność, z jaką skrycie dąży do swoich niezmiennych celów, olbrzymia rola, jaką odegrała w ruchach rewolucyjnych, religia tajemnicy, którą narzuca tak bezwzględnie swoim członkom, a która zdaje się być dla niej życiową koniecznością, to wszystko wydaje się nam trudne do pojęcia, jeśli się nie przyjmie istnienia międzynarodowego tajnego ośrodka inspiracji.W każdym razie można założyć, że ośrodek ten, jeśli istnieje, znajduje się ponad masonerią i że ona jest narzędziem w jego rękach22.Uwagi Leona de Poncins są uzupełnieniem opinii Claudio Jannefa i ks.E.Barbier.Ci ostatni wykazują, że tajne kręgi wyższe , jak ongiś illuminaci bawarscy lub włoska Wysoka Wenta, mogły odgrywać kierowniczą rolę, ale w sposób nie całkiem doskonały.Według Leona de Poncins prawdziwego ośrodka kierowniczego należałoby szukać ponad masonerią.Wypowiedź Disraeli'egoZnana jest słynna wypowiedź Disraeli'ego23 w 1852 r.w trakcie przemówienia w Izbie Gmin, odnosząca się do wydarzeń 1848 r.: „ Wpływ Żydów można rozpoznać w niedawnym wybuchu sił destrukcyjnych w Europie.Rozszerza się rewolta przeciwko tradycji i arystokracji, przeciwko religii i prawu właności (.) Przyrodzona równość ludzi i zniesienie prawa własności są proklamowane przez tajne związki, które tworzą rządy tymczasowe; a ludzie rasy żydowskiej stoją na czele każdego z nich"24.22 Leon de Poncins, La franc-mafonnerie contre la France, s.78-79.23 Beniamin Disraeli (1804-1881).Polityk brytyjski, syn krytyka literackiego, izraelity.Po karierze literackiej przerzucił się do polityki; ewoluował od radykalizmu do konserwatyzmu.Był premierem w latach 1867-68 i 1874-1880, w okresie apogeum Imperium Brytyjskiego.24 Cytowane przez Douglasa Reed'a w The Controversy of Zioń, s.166 (podkreślenia autora).84Oto w jakim położeniu znajdują się, według wielkiego brytyjskiego męża stanu, trzy podstawowe czynniki władzy politycznej.Mając za sobą doświadczenia nabyte w ciągu jednego stulecia w zakresie politycznej działalności Żydów - czy można nie przyznać mu racji?PODZIAŁ PRACYPOMIĘDZY AKCJĄ POKOJOWĄA AKCJĄ GWAŁTOWNĄZagadnienie rzadko podejmowane w dziełach na temat masonerii.Oto wyjaśnienia, jakie znajdujemy w zacytowanym wyżej tekście Claudio Jannefa; streszczają one dociekania, jakie poczynił na ten temat M.Eckert, adwokat z Drezna, jeden ze znakomitych specjalistów od masonerii w ubiegłym stuleciu.Wszystkie współczesne rewolucje dowodzą, że Zakon podzielony jest na dwie odrębne formacje: jedna „pokojowa", druga „walcząca".Pierwsza posługuje się tylko środkami natury intelektualnej, to znaczy słowem i pismem.Doprowadza instytucje i osoby, których zgubę zaplanowała, do samobójstwa lub wzajemnego wyniszczenia.Zdobywa ona dla Zakonu wszystkie stanowiska w państwie, w Kościele25 i na uniwersytetach, słowem - wszystkie stanowiska wpływowe.Uwodzi masy, za pomocą prasy lub organizacji społecznych opanowuje opinię publiczną.Jej dyrektoriat nosi miano Wielkiego Wschodu, a jej loże ulegają zamknięciu z chwilą, kiedy „formacja walcząca" wyprowadza na ulice masy pozyskanedla Zakonu [ Pobierz całość w formacie PDF ]