[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Czy w dziedzinie technologii dokonuje się jakiś wyraźny postęp, który mógłby zmienić charakter twoich produktów bądź usług?Zestawienie 7.ROZPOZNANIE OTOCZENIACZYNNIKIMOŻLIWY WPŁYWODPOWIEDŹPolityczneEkonomiczneSpołeczneTechniczneCZĘŚĆ IVPODSTAWOWE OSZACOWANIE- Zastanów się nad sposobem pozycjonowania swoich towarów i usług.- Określ, jakich cen będziesz żądał, oceń koszty i przewidywany zysk.- Przemyśl lokalizację swojej firmy.- W jaki sposób będziesz się reklamował, sprzedawał i otrzymywał płatności za swoje towary i usługi?- Oceń, co możesz sprzedać, i ustal cele sprzedaży.55.POZYCJONOWANIE PRODUKTÓW L USŁUGWszyscy dobrze wiemy, że poziom wielu oferowanych produktów i usług, w zależności od stopnia ich skomplikowania, może być zróżnicowany - chusteczki do nosa czy długopisy można wytwarzać z niedrogich materiałów i sprzedawać hurtowo po niskich cenach bądź też - nadzwyczajnie zdobione, kunsztownie i z pieczołowitością wykonane - oferować jako przedmiot prestiżowy, wymagający wysokiej ceny.Musisz podjąć decyzję, jaki ma być charakter twoich produktów i usług w tym sensie, jaki mamy na myśli, mówiąc o „kreowaniu wizerunku danego produktu" (zobacz Zestawienie 8.).56.ZASTANÓW SIĘ NAD POZIOMEM CENMusisz ustalić pewien poziom cen, aby móc wykonać dalsze obliczenia, może się jednak okazać, że po dokonaniu obliczeń ceny te będzie trzeba skalkulować ponownie.Może się wydawać, że relacja cen kosztów ponoszonych w związku z dostarczaniem towarów i usług pozostaje prostą zależnością, lecz w praktyce tak nie jest.Dzieje się tak, ponieważ w rzeczywistości koszt jednostkowy jest uzależniony od ilości sprzedanej (nie zaś - w przypadku produktów - od ilości wytworzonej).Jeżeli prowadzisz przedsiębiorstwo realizujące kontrakty poprzez składanie ofert przetargowych, to w swojej kalkulacji cen musisz oprzeć się na takim sposobie rozliczania, w którym nabywca ponosi koszt plus prowizję - rozważywszy starannie i uwzględniwszy w pełni wymagania klienta, szczególnie w zakresie jakości usług i ceny, jaką będzie skłonny zapłacić.Innymi słowy, będziesz musiał określić, jakie są potrzeby klienta, zastanowić się, w jaki sposób je zaspokoić, skalkulować, ile to będzie kosztowało, po czym dodać marżę zysku.Prawdę powiedziawszy, nie jest to zbyt przydatna metoda, kiedy próbuje się prognozować dochody.Jedyne, co można zrobić w takich przypadkach, to jak najlepiej oszacować koszt realizacji przewidywanych kontraktów i wysokość wynagrodzenia, jakie będziesz w stanie uzyskać.W przypadku większości przedsięwzięć sposób rozliczeń, w którym nabywca ponosi koszt plus prowizję sprzedającego - rj.skalkulowanie jednostkowego kosztu produktu lub świadczonej usługi i posłużenie się tym oraz marżą zysku do ustalenia ceny - ma sporo wad.Zwykłe metoda ta okazuje się nieodpowiednia i nie należy z niej korzystać.Na przykład w przedsiębiorstwach produkcyjnych występuje problem stałych kosztów operacyjnych.Stosowanie powyższej metody staje się jeszcze bardziej problematyczne, kiedy przy użyciu tych samych maszyn i wykorzystaniu tych samych ludzi wytwarza się całą gamę produktów.Przy zastosowaniu takiej procedury alokacja stałych kosztów operacyjnych przedsiębiorstwa jest uzależniona od prognozy sprzedaży.Alternatywne podejście polegałoby na wydzieleniu stałego kosztu operacyjnego, obliczeniu zysku brutto dla każdego produktu, a następnie potraktowaniu tego jako elementu relacji stałych kosztów operacyjnych i zysku.Zyskowność przedsięwzięcia kalkuluje się następnie jako sumę zysku brutto od każdego rodzaju „asortymentu" (rj.poszczególnego typu produktu bądź usługi) pomniejszonego o koszty stałe.Proste obliczenie pozwoli wykazać, że jeśli tylko potrafisz utrzymać swoje stałe koszty operacyjne na tym samym poziomie, to koszt jednostkowy zmniejszy się wraz ze zwiększeniem liczby oferowanego i sprzedane-g o asortymentu [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • agnieszka90.opx.pl