[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.000 stóp kwadratowych.„To było tak ogromne, jak bycie gdzieś na wsi, gdzie nie możesz zobaczyć swego sąsiada.Pokój na przerwy dla pracowników był mniej więcej wielkości starego magazynu,” wspominał Merriwether.„Myśleliśmy, że nigdy nie wypełnimy tej przestrzeni.Sądziliśmy, że zostaniemy tam na całe lata.Trzy miesiące później niemal stykaliśmy się łokciami.”Wieczorem 3 listopada, firma urządziła w nowym magazynie parapetówę, zamówiono kilka beczek piwa i jedzenie z meksykańskiej restauracji.W pewnym momencie improwizowanego chrztu, kierownik magazynu Laurel Canan wyciągnął egzemplarz The Dilbert Principle.Bestseller Scotta Adamsa był pierwszym tytułem, który Amazon.com zaczęła wysyłać w masowych ilościach, więc magazyn był po sam sufit załadowany Dilbertem.„Laurel wziął swoje piwo i wylał na książkę, podarł ją na części i porozrzucał je po całej podłodze magazynu,” powiedział Merriwether.„Wszyscy deptaliśmy po nich, ponieważ nienawidziliśmy tej książki i większość z nas nienawidzi jej po dziś dzień.Egzemplarz ten został wykasowany z bazy danych.Z pewnością nie chcieliśmy wziąć egzemplarza książki, na który czekał jakiś klient.”Dwa miesiące po przeniesieniu magazynu na Dawson Street, Amazon.com w końcu zatrudnił kogoś z doświadczeniem w logistyce.Oswaldo Fernando Duenas był 47 letnim Amerykaninem meksykańskiego pochodzenia, który przez 20 lat pracował dla Federal Express.Duenas zaczynał jako kierowca ciężarówki, a skończył na stanowisku wiceprezesa.Pomógł w stworzeniu pierwszego regionalnego centrum FedEx i nadzorował przemianę scentralizowanego systemu w pojedyncze centrum w Memphis.Pełnił także funkcję wiceprezesa działu International Service System, Inc.na Amerykę Łacińską, największej południowoamerykańskiej firmy oferującej kompleksowe usługi.Nadzorował sprzedaż, marketing, transakcje i stosunki z klientami.Miał pod sobą kilka tysięcy pracowników.Jako wiceprezes Amazon.com do spraw eksploatacji, Duenas wprowadził do magazynu i dystrybucji porządek i organizację.„W tamtym okresie mieliśmy wiele ludzi, którzy nigdzie wcześniej nie pracowali,” powiedziała Giną Meyers.„Wymyślali jak to zrobić i robili to całkiem dobrze.Jednak pomocne było posiadanie kogoś, kto wiedział, jak to wszystko ma przebiegać.Natychmiast zaczęliśmy przyglądać się automatyzacji.”Według kilku byłych pracowników, ludzie z biura oddzielili się od magazynu i następował początek załamywania się umiejętności porozumiewania się.Duenas wziął na siebie zmniejszenie tej przepaści.„Fernando potrafił rozmawiać z każdym,” stwierdził Nils Nordal, który przez krótki czas pracował w obsłudze klienta.„Potrafił rozmawiać z nieopierzonym osiemnastolatkiem z magazynu i potrafił rozmawiać z Jeffem Bezosem.On był dorosłą osobą tego przedsiębiorstwa.W tym okresie rozwoju firmy to była jego zasadnicza rola.”Zatrudnienie Duenasa było częścią procesu tworzenia zespołu menedżerów, który zostałby zaakceptowany przez Wall Street.(W tamtym czasie Amazon.com upiększał się przed wejściem na giełdę.) Przez większość 1996 roku, firma dysponowała niewielkim kierownictwem, Bezos polegał na Bilionie, Albregu i Hanauerze.Dillon powiedział: „Staraliśmy się jak tylko mogliśmy zachować skupienie uwagi Jeffa na przedsięwzięciu.Od jesieni 1996 roku do wiosny 1997 roku oprócz Duenasa, firma zatrudniła cały szereg pracowników wyższego szczebla.Należeli do niego między innymi:Rick R.Ayre, wiceprezes i redaktor naczelny.Ayre był uprzednio redaktorem naczelnym w PC Magazine i wprowadził PC Magazine do World Wide Web.Prowadził także internetowe usługi PC Magazine, włączając w to obsługę strony internetowej i PC MagNet, co było częścią ZD Net w CompuServe.Mark Breier, wiceprezes do spraw marketingu.Dwa i pół rok pracował na podobnym stanowisku w Cinnabon World Famous Cinnamon Rolls, pracował też w dziale kierowania produktem w Dreyer’s Grand Ice Cream, Kraft Foods i Parker Brothers.(Później Breier został prezesem i dyrektorem naczelnym w Beyond.com, firmie zajmującej się sprzedażą detaliczną oprogramowania komputerowego w Internecie.Z Beyond.com odszedł w styczniu 2000 roku.)Mary E.Engstrom (później Morouse), wiceprezes, odpowiedzialna za kontakty z wydawcami.Uprzednio była wiceprezesem do spraw marketingu w Symentec Corporation, producenta oprogramowania do zarządzania danymi i poprawy wydajności.Wcześniej pracowała też na kilku kierowniczych stanowiskach w Microsoft Corporation.John Duenas „David” Risher, wiceprezes do spraw rozwoju produktu.Poprzednie sześć lat przepracował w Microsoft Corporation na różnych stanowiskach związanych z marketingiem i kierowaniem produktem.Był między innymi kierownikiem zespołu zajmującego się Microsoft Access oraz założycielem i administratorem MS lnvestor, strony internetowej Microsoftu zajmującej się prywatnymi inwestycjami.Joel R.Spiegel, wiceprezes do spraw inżynieryjnych.Był kolejnym byłym pracownikiem Microsoftu [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • agnieszka90.opx.pl