Pokrewne
- Strona Główna
- Jan Potocki Rękopis znaleziony w Saragossie (tom. II)
- What Does a Martian Look Like The Science of Extraterrestrial Life by Jack Cohen & Ian Stewart (2002)
- Potocki.Jan Rękopis.znaleziony.w.Saragossie
- Margit Sandemo Saga o czarnoksiezniku t.4
- Haldeman Joe i Jack Nie Ma Ciemnosci
- antologia iskry z popiołów
- Plazy Gilles Prawdziwa Marlena Dietrich (2)
- King Stephen Desperacja (2)
- Glen Cook Biala Roza
- (ebook pdf) Teach Yourself SQL in 21 Days
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- cukrzycowo.xlx.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wszystkie nowe poprzedzone były teoretycznymi programami w formie manifestów i deklaracji.EkspresjonizmRozkwit w latach 1910-25.Pojawił się w epoce poprzedniej, lecz dopiero teraz doszedł do głosu.siła i gwałtowność wyrazudeformacja obrazu rzeczywistościsztuka miała wywoływać wstrząs u odbiorcy, miała być krzykiem duszynie powinna naśladowywać światadążenia do wyrażania bogactwa psychiki ludzkiejspontaniczność artystysztuka jest wyrazem duszydobór słów o silnym zabarwieniu emocjonalnymelementy brzydotyjęzyk wypowiedzi daleki od potocznego, zawiera cechy wzniosłościFuturyzm (skrajna awangarda)Twórcą jest Filippo Marinetti.W 1909r.ogłosił swój I manifest pt.„Futuryzm”pochwała energiiodrzucenie przeszłości, patrzenie tylko w przyszłośćpogarda dla dotychczasowych wartościfascynacja tym co nowe, cywilizacją, urbanizmemżądanie nowej estetyki, nowego ideału piękna związanego z cywilizacją i technikąoryginalność i wyjątkowość nawet za wszelką cenęodrzucali zasady gramatyki i interpunkcji uważając to za jarzmo krępujące swobodę wypowiedzizabawa słowemprowokacjadynamizm, energia, gwałtowność, wulgaryzmPolski futuryzm miał dwa ośrodkiWarszawę (Anatol Stern, Aleksander Wat)KrakówStanisław Młodożeniec„Wiek XX”nazwy wynalazków dużymi literamifascynacja tym co noweneologizmy - w skojarzeniu z pozostałymi wyrazami tworzą element zaskoczeniagra słówTytus CzyżewskiBruno Jasieński„But w butonierce”do mnie świat należy, kpina z poetów, tradycjipodmiot liryczny mówi sobie, ze jest genialny, jest młody, lekceważy cały światwedług niego ludzie jeszcze nie dojrzali, nie dba o tych co nie dążą za postępem, są oni mu obojętnito co nowe daje człowiekowi większe możliwościuśmierca za życia innych twórców, wtedy uważanych już za klasyków (np [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl agnieszka90.opx.pl
.Wszystkie nowe poprzedzone były teoretycznymi programami w formie manifestów i deklaracji.EkspresjonizmRozkwit w latach 1910-25.Pojawił się w epoce poprzedniej, lecz dopiero teraz doszedł do głosu.siła i gwałtowność wyrazudeformacja obrazu rzeczywistościsztuka miała wywoływać wstrząs u odbiorcy, miała być krzykiem duszynie powinna naśladowywać światadążenia do wyrażania bogactwa psychiki ludzkiejspontaniczność artystysztuka jest wyrazem duszydobór słów o silnym zabarwieniu emocjonalnymelementy brzydotyjęzyk wypowiedzi daleki od potocznego, zawiera cechy wzniosłościFuturyzm (skrajna awangarda)Twórcą jest Filippo Marinetti.W 1909r.ogłosił swój I manifest pt.„Futuryzm”pochwała energiiodrzucenie przeszłości, patrzenie tylko w przyszłośćpogarda dla dotychczasowych wartościfascynacja tym co nowe, cywilizacją, urbanizmemżądanie nowej estetyki, nowego ideału piękna związanego z cywilizacją i technikąoryginalność i wyjątkowość nawet za wszelką cenęodrzucali zasady gramatyki i interpunkcji uważając to za jarzmo krępujące swobodę wypowiedzizabawa słowemprowokacjadynamizm, energia, gwałtowność, wulgaryzmPolski futuryzm miał dwa ośrodkiWarszawę (Anatol Stern, Aleksander Wat)KrakówStanisław Młodożeniec„Wiek XX”nazwy wynalazków dużymi literamifascynacja tym co noweneologizmy - w skojarzeniu z pozostałymi wyrazami tworzą element zaskoczeniagra słówTytus CzyżewskiBruno Jasieński„But w butonierce”do mnie świat należy, kpina z poetów, tradycjipodmiot liryczny mówi sobie, ze jest genialny, jest młody, lekceważy cały światwedług niego ludzie jeszcze nie dojrzali, nie dba o tych co nie dążą za postępem, są oni mu obojętnito co nowe daje człowiekowi większe możliwościuśmierca za życia innych twórców, wtedy uważanych już za klasyków (np [ Pobierz całość w formacie PDF ]