[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zwracane przez funkcję wyrażenie musi byćskonstruowane poprzez scalanie kilku elementów.Definicja funkcji applyBehavior()jest następująca:function applyBehavior() {var width=document.theForm.width.value;var height=document.theForm.height.value;return  resizeBrowseWindow( + width +  , + height +  ) ;}8.Przeprowadz operację powtórnego załadowania rozszerzeń i wypróbuj swój nowybehawior.Utwórz w Dreamweaverze kolejny plik testowy zawierający połączenietekstowe.Załaduj rozszerzenia i wypróbuj nowy behawior.Czy działa? Czy wstawiawłaściwy kod? Jeśli nie, poszukaj przyczyny.9.Dopracuj postać okna dialogowego korzystając z funkcji initializeUI().Ilekroćkorzystasz z okna dialogowego, funkcja ta pozwoli Ci sprawować kontrolę nadumiejscowieniem punktu wstawiania w polu tekstowym.Dodaj tę funkcję w plikubehawiora, definiując pole tekstowe width jako wybrane (jest to pierwsze z pól oknadialogowego).Postać definicji funkcji initializeUI() jest taka:function initializeUI() {document.theForm.width.focus();document.theForm.width.select(); }Pamiętaj także o umieszczeniu w sekcji BODY wywołania funkcji.Oto odpowiedni kod:wiczenie 22.10.Dodawanie funkcji canAcceptBehavior()Nie będziemy się tu zajmować podstawowym zastosowaniem tej funkcji  umożliwia ona bowiemokreślenie, czy behawior pojawi się na liście jako nieaktywny (jego nazwa będzie wówczas pisanaczcionką szarego koloru).Funkcję można także wykorzystać do wskazania domyślnej proceduryobsługi zdarzenia.1.Jeśli chcesz, przygotuj kopię pliku behawiora.Jeśli obawiasz się, że Twój śliczny,działający behawior może ucierpieć, zrób jego kopię.Pamiętaj jednak, że w takim raziebędzie konieczna zmiana nazwy zdefiniowanej funkcji oraz tytułu strony.Jeśli niewprowadzisz tych zmian, kopia nie będzie działać poprawnie.Jeśli nie czujesz obawy olos behawiora, pracuj na pliku z poprzedniego ćwiczenia.2.Dodaj w sekcji HEAD dokumentu funkcję canAcceptBehavior(), określającąprocedurę obsługi zdarzenia, z której ma korzystać behawior.Jej definicja jest bardzoprosta.Umieść ją gdzieś w obrębie elementu SCRIPT:function canAcceptBehavior() {return ( onMouseUp );}3.Przetestuj zmodyfikowany behawior.Wiesz już jak się do tego zabrać: stwórz pliktekstowy, załaduj rozszerzenia i zastosuj behawior.Sprawdz kod wstawiany przezzmodyfikowany behawior.Wywołanie funkcji ma teraz postać:Click me!wiczenie 22.11.Przygotowanie odrębnego pliku JSZanim zajmiesz się dopieszczaniem swojego behawiora, musisz dokonać rozdziału jego kodu naczęść HTML i część JavaScript i zapisać obie części w plikach HTML i JS, podobnie jak wprzypadku pliku Contact Info.html.1.Zapisz kopię pliku Resize.html, tak na wszelki wypadek.Zapisz kopię zapasową pozafolderem Configuration, w swoim folderze roboczym.2.Przenieś funkcje JavaScript do pustego pliku tekstowego.Otwórz plik Resize.html wedytorze tekstu.W jego sekcji HEAD zaznacz wszystko, co znajduje się międzyznacznikami i.Wytnij tę zawartość do Schowka.Następnieutwórz nowy, pusty plik tekstowy i wklej do niego zawartość Schowka.Wklejony kodpowinien mieć taką oto postać:function resizeBrowserWindow(width,height) {window.resizeTo(width,height);}function behaviorFunction() { return  resizeBrowserWindow ;}function applyBehavior() {var width=document.theForm.width.value;var height=document.theForm.height.value;return  resizeBrowseWindow( + width +  , + height +  ) ;}function canAcceptBehavior() {return ( onMouseUp );}function initializeUI() {document.theForm.width.focus();document.theForm.width.select();}3.Zapisz nowy plik w folderze Development pod nazwą Resize.js.Przypominam, żezalecaną praktyką jest stosowanie identycznych nazw dla plików HTML i JS orazumieszczanie plików w tym samym folderze.4.Dodaj w pliku Resize.html połączenie do pliku JS.Umieść je w znaczniku(element SCRIPT jest teraz pusty, bowiem usunąłeś z niego funkcje).Oto nowa postaćelementu SCRIPT:5.Załaduj ponownie rozszerzenia i wypróbuj behawior [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • agnieszka90.opx.pl