Pokrewne
- Strona Główna
- Parsons Tony Mezczyzna i chlopiec.BLACK
- Parsons Tony Mezczyzna i chlopiec.WHITE
- Wright Austin Tony i Susan
- Christie Agatha Slonie maja dobra pamiec (SCAN
- Christie Agata Rosemary znaczy pamiec
- Christie Agatha Slonie maja dobra pamiec (5)
- Kleypas Lisa Bez pamięci
- Kelly Cathy Lekcje uczuć(1)
- PoematBogaCzlowieka k.4z7
- John Grisham Rainmaker
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- jacek94.htw.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wgryzasz się w pyszny owoc, wysysaszmiąższ, sok ścieka ci po brodzie&7.Wielki, skalisty klif tak naprawdę uformowany jest z szarlotki albo dziób statku rozbija się o wielkąszarlotkę jak o skałę, albo chorągiewkami ozdabiasz wielką szarlotkę, wbijasz w nią cały laschorągiewek.8.Twój bałwan może być przystrojony w przepiękne różowe kwiaty albo w klepsydrze przesypuje sięnie piasek, ale miliony drobniutkich kwiatków, albo krągła kobietka przechadza się prowokująco pobujnie ukwieconej łące.9.Pomniejsz statek kosmiczny i każ mu latać wewnątrz balonu na patyku albo pomniejsz go jeszczebardziej do wymiaru plemnika, tuż przed zapłodnieniem jaja, albo niech ta rakieta opuszcza atmosferęziemską z wielką fajką w miejsce silnika.10.Grasz w baseballa na wielkich polach zbóż albo Flip i Flap wyczyniają swoje numery stojąc po pas wzbożu.To oczywiście tylko przykłady, które mają pokazać ten rodzaj przesady, swoistego nonsensu,niezwykłości i zabawy z wyobraznią, dzięki którym możesz wykreować żywe łączniki międzyzakładką obrazkową a zapamiętywaną informacją.Podobnie jak w AMS, tak i tu najważniejsza jest praca własnej wyobrazni.Przed lekturą kolejnegorozdziału wymyśl sam i zrób przynajmniej jedno podobne ćwiczenie.Znakomicie można bawić się w ten sposób z przyjaciółmi lub członkami rodziny.Każ imwymyślać dowolną 10-cio punktową listę, po czym niech ci ją czytają w odstępach 5 - 10 sekund.Każdąkolejną informację (rzecz / pojęcie) łącz z zakładką w możliwie najbardziej szalony, niezwykły, barwny,przesadny - słowem żywy - sposób i zatrzymaj ten obraz lub obrazy choćby przez chwilę na ekranieumysłu.To wystarczy, aby je skutecznie zapamiętać.Wszyscy i ty, i oni będziecie zdumieni, z jakąłatwością odtworzysz potem całą listę, również - co zasługuje na szczególne oklaski - od tyłu i nawyrywki.58 I nie bój się, że pomylisz stare listy z nowymi.Jak wspomniałem na początku tego rozdziału,zakładki pamięci przypominają wieszaki na ubrania - po prostu zdejmujesz jeden garnitur (skojarzenie -obraz) i zawieszasz drugi.W następnym rozdziale opiszę jeszcze jeden system zakładek od 1 do 10, oparty o słowa - rymy.Te dwa systemy można łączyć, dzięki czemu zapamiętasz 20 różnych informacji z tą samą łatwością, o10.A w dalszej części książki poznasz systemy bardziej rozbudowane, pomocne w zapamiętywaniudosłownie tysięcy informacji, i to na czas dowolnie długi, gdyż wprowadzisz je do pamięcidługoterminowej (dostępnej).Zakładki obrazkowe i zakładki - rymy, którymi zajmiemy się za chwilę, to narzędzia pamięci krótkoterminowej, umożliwiające zapamiętanie tego, co chcesz na nie dłużej niżparę godzin.Poświęć dzień, dwa na nabranie wprawy w posługiwaniu się technikami, które poznałeś do tejpory.Dopiero potem przejdz do lektury następnego rozdziału.59Rozdział 7.Rymowanki liczboweRymowanek liczbowych nauczysz się bardzo szybko, ponieważ w swej istocie system ten jestidentyczny z zakładkami obrazkowymi.Do czego możesz ich używać? Do zapamiętywania niewielkichporcji informacji na krótko8.Podobnie jak w poprzednim systemie zajmiemy się liczbami od 1 do 10, alezamiast znajdywać dla nich kształtopodobne obrazowe słowa - klucze, poszukamy słów, równieobrazowych, ale rymujących się z brzmieniem tych liczb.Np.dla większości ludzi takim rymowanymobrazem dla słowa cztery są rowery , małe, duże, cały peleton, itp.Tak jak w AMS i ZMZ, bardzo ważne będzie posługiwanie się żywym obrazem, a więcmożliwie najbardziej kolorowym, niezwykłym, dynamicznym, śmiesznym, z pełną gamą szczegółów iwrażeń zmysłowych.Poniżej znajdziesz znowu rubryki oznaczone liczbami 1 -10, w które wpiszesz zachwilę słowa - rymy najbardziej obrazowe dla każdej liczby, słowa, które uznasz za najlepsze własnezakładki.Możesz skorzystać również z moich pomysłów na str.&Ponieważ poprzednie ćwiczenia uruchomiły siły twojej wyobrazni i zdolność dokonywaniaobrazowych skojarzeń, daj sobie na to zadanie nie 10, a 6 minut.Oto więc twoja wstępna lista rymowanek liczbowych:Liczba wybrane przez ciebie słowa - rymowanki1.________________________2.________________________3.________________________4.________________________5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl agnieszka90.opx.pl
.Wgryzasz się w pyszny owoc, wysysaszmiąższ, sok ścieka ci po brodzie&7.Wielki, skalisty klif tak naprawdę uformowany jest z szarlotki albo dziób statku rozbija się o wielkąszarlotkę jak o skałę, albo chorągiewkami ozdabiasz wielką szarlotkę, wbijasz w nią cały laschorągiewek.8.Twój bałwan może być przystrojony w przepiękne różowe kwiaty albo w klepsydrze przesypuje sięnie piasek, ale miliony drobniutkich kwiatków, albo krągła kobietka przechadza się prowokująco pobujnie ukwieconej łące.9.Pomniejsz statek kosmiczny i każ mu latać wewnątrz balonu na patyku albo pomniejsz go jeszczebardziej do wymiaru plemnika, tuż przed zapłodnieniem jaja, albo niech ta rakieta opuszcza atmosferęziemską z wielką fajką w miejsce silnika.10.Grasz w baseballa na wielkich polach zbóż albo Flip i Flap wyczyniają swoje numery stojąc po pas wzbożu.To oczywiście tylko przykłady, które mają pokazać ten rodzaj przesady, swoistego nonsensu,niezwykłości i zabawy z wyobraznią, dzięki którym możesz wykreować żywe łączniki międzyzakładką obrazkową a zapamiętywaną informacją.Podobnie jak w AMS, tak i tu najważniejsza jest praca własnej wyobrazni.Przed lekturą kolejnegorozdziału wymyśl sam i zrób przynajmniej jedno podobne ćwiczenie.Znakomicie można bawić się w ten sposób z przyjaciółmi lub członkami rodziny.Każ imwymyślać dowolną 10-cio punktową listę, po czym niech ci ją czytają w odstępach 5 - 10 sekund.Każdąkolejną informację (rzecz / pojęcie) łącz z zakładką w możliwie najbardziej szalony, niezwykły, barwny,przesadny - słowem żywy - sposób i zatrzymaj ten obraz lub obrazy choćby przez chwilę na ekranieumysłu.To wystarczy, aby je skutecznie zapamiętać.Wszyscy i ty, i oni będziecie zdumieni, z jakąłatwością odtworzysz potem całą listę, również - co zasługuje na szczególne oklaski - od tyłu i nawyrywki.58 I nie bój się, że pomylisz stare listy z nowymi.Jak wspomniałem na początku tego rozdziału,zakładki pamięci przypominają wieszaki na ubrania - po prostu zdejmujesz jeden garnitur (skojarzenie -obraz) i zawieszasz drugi.W następnym rozdziale opiszę jeszcze jeden system zakładek od 1 do 10, oparty o słowa - rymy.Te dwa systemy można łączyć, dzięki czemu zapamiętasz 20 różnych informacji z tą samą łatwością, o10.A w dalszej części książki poznasz systemy bardziej rozbudowane, pomocne w zapamiętywaniudosłownie tysięcy informacji, i to na czas dowolnie długi, gdyż wprowadzisz je do pamięcidługoterminowej (dostępnej).Zakładki obrazkowe i zakładki - rymy, którymi zajmiemy się za chwilę, to narzędzia pamięci krótkoterminowej, umożliwiające zapamiętanie tego, co chcesz na nie dłużej niżparę godzin.Poświęć dzień, dwa na nabranie wprawy w posługiwaniu się technikami, które poznałeś do tejpory.Dopiero potem przejdz do lektury następnego rozdziału.59Rozdział 7.Rymowanki liczboweRymowanek liczbowych nauczysz się bardzo szybko, ponieważ w swej istocie system ten jestidentyczny z zakładkami obrazkowymi.Do czego możesz ich używać? Do zapamiętywania niewielkichporcji informacji na krótko8.Podobnie jak w poprzednim systemie zajmiemy się liczbami od 1 do 10, alezamiast znajdywać dla nich kształtopodobne obrazowe słowa - klucze, poszukamy słów, równieobrazowych, ale rymujących się z brzmieniem tych liczb.Np.dla większości ludzi takim rymowanymobrazem dla słowa cztery są rowery , małe, duże, cały peleton, itp.Tak jak w AMS i ZMZ, bardzo ważne będzie posługiwanie się żywym obrazem, a więcmożliwie najbardziej kolorowym, niezwykłym, dynamicznym, śmiesznym, z pełną gamą szczegółów iwrażeń zmysłowych.Poniżej znajdziesz znowu rubryki oznaczone liczbami 1 -10, w które wpiszesz zachwilę słowa - rymy najbardziej obrazowe dla każdej liczby, słowa, które uznasz za najlepsze własnezakładki.Możesz skorzystać również z moich pomysłów na str.&Ponieważ poprzednie ćwiczenia uruchomiły siły twojej wyobrazni i zdolność dokonywaniaobrazowych skojarzeń, daj sobie na to zadanie nie 10, a 6 minut.Oto więc twoja wstępna lista rymowanek liczbowych:Liczba wybrane przez ciebie słowa - rymowanki1.________________________2.________________________3.________________________4.________________________5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]